H&M samarbetar igen
2011-01-10
Så nu gör H&M ytterliggare ett samarbete, denna gången med den svenska modebloggerskan Elin Kling. Man kan ju nästan tro att H&M inte har några egna designers kvar på kontoret med alla deras samarbeten. Kanske finns det något som heter "over-do". Tanken med samarbeten är väl ändå att de ska vara unika, men när det kommer minst tre olika per år känns det inte så roligt längre.
H&M säger följande i sitt pressmeddelande som gick ut idag:
"- Det känns oerhört roligt att kunna erbjuda våra svenska kunder en exklusiv kollektion i samarbete med Elin Kling. Som en av Sveriges största modeprofiler passar Elin vår modeintresserade målgrupp väldigt väl, säger Sofia Jegerborn, marknadschef H&M Sverige.
Kollektionen släpps 3 februari och 10% av försäljningspriset går till Unicef, så något positivt finns det ändå med det hela!
H&M säger följande i sitt pressmeddelande som gick ut idag:
"- Det känns oerhört roligt att kunna erbjuda våra svenska kunder en exklusiv kollektion i samarbete med Elin Kling. Som en av Sveriges största modeprofiler passar Elin vår modeintresserade målgrupp väldigt väl, säger Sofia Jegerborn, marknadschef H&M Sverige.
Kollektionen består av nio plagg och två accessoarer och är en modern, ljus och minimalistisk kollektion med bohemiska influenser. Uttrycket ”less is more” får en viktig innebörd. Resultatet är en stark och tydlig kollektion, silhuett och material är viktigare än dekoration. Detaljerna är genomtänkta och diskreta, som den ojämna kanten på den tvättade läderjackan, dold kedja framtill i en av klänningarnas halsringning, och den råa kanten på de vida byxorna. Balansen mellan det hårda, tuffa och skulpturala och det mjuka, draperade och feminina passar både H&M och Elin väldigt bra.
- Att vara den första som gör denna typ av svenskt samarbete med H&M känns otroligt smickrande och kul. Det har varit väldigt inspirerande att få arbeta så tätt tillsammans med H&M:s designteam och jag är väldigt nöjd med resultatet. Kollektionen är minimalistisk och rå, men med tydliga bohemiska inslag, något som speglar min personliga stil väl, säger Elin Kling."Kollektionen släpps 3 februari och 10% av försäljningspriset går till Unicef, så något positivt finns det ändå med det hela!

(Foto: hm.com)
De två accessoarerna i kollektionen är de enda jag tycker är värt att lyfta fram. Plaggen i kollektionen är inget uppseendeväckande överhuvudtaget.
De två accessoarerna i kollektionen är de enda jag tycker är värt att lyfta fram. Plaggen i kollektionen är inget uppseendeväckande överhuvudtaget.
Kommentarer
Trackback